Isnin, 8 Ogos 2011

Mengapa Kau Pergi


Mengapa kau pergi.. Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku

Menyendiri lagi..Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Menyendiri lagi.. Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta

Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Aku inginkan diri mu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta..

Assalamualaikum! Cop2!!! Sebelum korang tanye kenapa post kali jiwang parak or bunga-bunga plastik or bagai-bagai lagi.. Let me know,,, apekabar iman & puasa kita hari ini? Ahak. moga diberi keizinan untuk menyempurnakan puasa pada hari ini dengan cemerlangnya Insya Allah.. Oh Iman juga turut gembira andai puasa sempurna hingga berbuka! Alhamdulillah Seminggu sudah berpuasa:)

Ok back to the top. Ayakk.. Actually post jiwang-jiwang ni tak berapa sesusai kot kat sini. Mohon keampunan Ya Allah andai hamba-Mu ini terlalai atau terleka dek menulis post kali ini.. Andai anda tak ingin membaca seterusnya pun tak apa kerana post kali ni khas buat insan yang bergelar SANG ADEK kepadaku sejak 19 tahun yang lalu.. Atas permintaanmu, ku gagahkan juga menulis entry jiwang karat ni oke. Moga terhibur di sana.


Cinta itu memberi... memberi tanpa mengharapkan apapun. Cinta itu adalah saat kita dapat memberi separuh jiwa kita untuk kebahagiaan orang yang kita cintai dan dapat bertahan dengan separuh jiwa tersisa. Cinta itu tak harus memiliki karena cinta itu jauh lebih luas dan lebih dalam melebihi ikatan apapun.


Walaweh sejak bila pulak pandai nak kaunseling-kaunseling orang ni kan? hahaha.. Tu je aku mampu cakap kat kau dik. Yeah perjalanan kau sebagai seorang student maseh jauh lagi. Tenang-tenang saja. Percaya tu penting.Andai kepercayaan salah satu pihak dikhianati, maka hubungan akan terus dalam kepura-puraan..

Yes kekadang terpaksa pekakkan telinga, butakan mata, bisukan mulut kan? Memang aku tak ada dalam kondisi kau. Tapi aku juga seorang perempuan yang mana aku tahu bila hati disakiti,. ( cewahh!) Andai yang kita berikan perhatian , namun si dia bersahaja & buat tak faham. Oh dear itu terlalu menyakitkan walaupun nampak simple je masalah tu kan? Hahaha..

Yer betul sifat ithar itu perlu ade. Tapi andai hati kau sering disakiti tanpa si dia sedar? Oh perlukah aku ulang yang hati kau juga perlu mendapat sifat ithar darinya juga? Aku jugak tahu yang si dia bukan lah seorang yang jahat yang perlu diasingkan, bahkan kau ada peluang sebagaimana kehendak kau untuk membimbingnya.. Andai kata juga habes madu sepah dibuang?? Andai kata si dia tidak lagi berada di jalan yang kau suluh?? Oh bagaimana dengan hatimu??

Sabar sebagaimana kau sabar dik, aku pun tak mampu nak sesabar kau.. Oh bilamana kesabaran kau lansung tak dipedulikan.. lansung tak dihiraukan.. Oh dimana kesabaranmu dimatanya?.. Maseh bersabar.. Bagus adek aku. :)

Andai kata masa yang si dia inginkan menjadikan kau resah, andai kata pada akhirnya ia adalah kisah yang sedih.. Oh kembalilah memburu cinta hakiki.. Kau lebeh tahu itu semua satu ujian & semuanya telah tertulis hikmahnya.. Kembalilah bersujud kepadaNya dengan penuh kesungguhan membuka jalan untukmu mencari jalan Penyelesaian.. Moga dimudahkan.. Yes aku sentiasa mendoakan..:)


Adekku
Andai kau katakan kau lemah..
Oh dimanakah kelemahan mu itu?
Biarkan aku tahu dimana kelemahan mu ..
Agar dapat ku pinjamkan kekuatanku untukmu..

Andai kau kata kau gagah..
Oh dimanakah kegagahan mu itu?
Biarkan aku tahu dimana kegagahan mu..
Agar dapat kau pinjamkan kegagahanmu kepadaku..

Oh kita saling mengerti andai kata salah seorang dirudum resah..
Oh kita saling memerlukan untuk saling meningati hati yang gundah..




p/s: Oh! berdebar-debar...

Tiada ulasan:

Anda Juga Mungkin Meminati Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jasa Bonda.. Keringat Ayah..

Jasa Bonda.. Keringat Ayah..